Fejlbid efter tandskifte

Jeg har købt en tæve af en svensk opdrætter og efter tandskifte viser det sig at hundens kæber er for små til at alle eksisterende tænder har plads nok.
Dyrlægen anbefaler fjernelse af 2 fortænder tænder både oppe og nede, således at hunden kan spise normalt, Hunden spiser ikke normalt og har svært ved at tygge maden korrekt og har derfor nedsat spiselyst. Jeg har betalt 20.000 svenske kr. for hunden, da den er indkøbt til avl og udstilling, men jeg kan ikke udstille eller avle på den, da fejlstillingen er arveligt.
Hvad gør jeg?
Hvordan er reglerne i Sverige?
Kan jeg returnere hunden og ophæve aftalen?
Eller hvordan står jeg stillet juridisk.
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Tina

Kommentarer

  • Hej Tina

    Privata juridiska frågor som inte är av allmän karaktär hänvisas till vår juridiska rådgivning per mejl. Du kan mejla juridik@skk.se.

    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.