FCI-registrering

Hej!
Vi skulle gärna vilja köpa en American Staffordshire Terrier valp i Tyskland. Den har en stamtavla men är inte FCI. Kennel heter MZVH. ev i Tyskland. Blir dom papperna godkänd i Sverige? Kan vi registrera valpen i SKK för att avla med den senare?

Mvh
Torsten

Kommentarer

  • Hej Torsten,
    nej tyvärr, valpen måste vara registrerad i en FCI ansluten klubb för att bli registrerad i SKK.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.