Facebook

Hej! Jag har gjort en Facebook-sida för oss som älskar corgisar. På sidan har alla möjlighet att skriva om dig själva, sina hundar och även sin kennel. Sidan har inga regler förutom självaste lagen i sig!

Är det förbjudet att ha så enligt skk, alltså räknas det då som en ”förmedling” av valpar?

Kommentarer

  • Hej Hanna!

    Tack för din fråga!

    Som jag tolkar din fråga har du startat en FB-sida för corgisar. Det står dig givetvis fritt att starta en grupp för er som älskar den rasen. Det är också ok att annonsera ut valpar etc i den här FB-gruppen, så länge som annonsören också är den som fött upp hunden. För att det ska räknas som förmedling av valpar i SKKs mening ska du förmedla hundar, dvs ordna med försäljning av hundar uppfödda av någon annan. Så tolkar inte jag din FB-grupp så du kan lugnt administrera gruppens sida framöver.

    Lycka till!
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.