Extra chipremsa till hundpass

Ska ta ut pass på hund. Veterinären sa hon vill ha en lös chipremsa till det men jag har ingen sådan. Enda chipremsan jag har är fastklistrad i registreringsbeviset. Måste passet ha en chipremsa? Hur får man tag på en extra sådan i så fall? Har sökt på jordbruksverkets hemsida samt på skk:s utan resultat.

Kommentarer

  • Hej Ing-Marie,
    har du inte kvar någon chipremsa så kan du inte få någon ny.
    Däremot tror jag inte det är något som måste finnas i passet utan det brukar gå bra att veterinären skriver numret.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.