Exteriöra fel

Vad gäller om hunden har ett exteriört fel? Är det någon skillnad om det visat sig redan vid leveransen eller först senare?

Svenska Kennelklubben

Kommentarer

  • Fel som inte påverkar hundens funktion som sällskapshund ska inte ersättas av uppfödaren, oavsett när det upptäcks. Vill uppfödaren däremot ta ett lägre pris för en hund med ett synligt fel som exempelvis kroksvans eller bettfel är det upp till säljaren, det ska då också tydligt framgå, såväl i avtalet som i en bilaga till avtalet, att priset sänkts med x antal kronor på grund av just detta.

    Svenska Kennelklubben

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.