Prisavdrag för valp med olikfärgade ögon?

En av mina valpar, en shih tzu på 7 veckor efter renrasiga föräldrar med stamtavlor har ett blått och ett brunt öga ,det är bara skönhetsfel men hur mycket kan man reducera pris för honom? Han är faktiskt jättefin.

Kommentarer

  • Hej Halina,

    Det står dig fritt att avgöra om och i så fall med hur mycket du vill reducera priset för valpen som visat sig vara behäftad med ett exteriört fel (olikfärgade ögon).

    Enligt SKKs köpeavtal säljs alla hundar som sällskapshundar och olikfärgade ögon (heterokromi) påverkar inte hundens funktion eller hälsa som sällskapshund, givetvis förutsatt att hunden i övrigt är utan anmärkning och att tillståndet inte beror på någon sjukdom.

    Om du väljer att göra ett prisavdrag ska detta framgå av köpeavtalet samt specificeras i en bilaga till avtalet.

    Lycka till!

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.