Hund ensam hemma, vad gäller?

Hej!
Har lite funderingar kring vad som gäller angående att lämna sin hund ensam. Grannen som bor ovanför oss har en valp (vet inte hur gammal den är) som lämnas ensam ett par timmar i stort sett varje dag. Är olika hur länge den är ensam. Hunden skäller och ylar oavbrutet när den är ensam och jag tycker väldigt synd om hunden och det är också väldigt störande. Vad är det som gäller kring detta?
Med vänlig hälsning, Eleonor

Kommentarer

  • Hej Eleonor,
    Jag bifogar dig lite information från vår hemsida gällande hund ensam hemma.
    Ensam hemma

    Om du är orolig för hunden skulle jag i första hand prata med grannen och tala om hur hunden beter sig om dagarna.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.