En timid Petit brabancon valp med svår ängslighet, vad kan jag göra?

Hej!Jag har en liten Petit brabancon som är snart 5 månader som jag tror lider av mycket separations ångest, ängslighet men är också väldigt timid som jag också vet står i ras standarden att hunden ej får vara. Absolut vet jag att hundar utvecklas olika snabbt precis som människor, men tillståndet min valp blir i så fort jag reser mig eller försöker ensamträna honom när vi endast har en grind mellan oss är inte normalt. Är orolig för hans psyke och ser på honom hur dåligt han mår och hur osäker han är som valp då han är otroligt skygg och har tenderar att fly när det kommer Människor han inte känner.Hjälp mig gärna med tips!

Kommentarer

  • Hej Thea,

    Jag förstår att du är orolig, det skulle jag också ha varit man vill att sin valp ska vara pigg och nyfiken på omvärlden.
    Om din uppfödare inte kan hjälpa dig tycker jag att du ska leta efter någon med stor erfarenhet av hundar som kan träffa er och ge dig lite råd på vägen.
    Önskar dig lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.