Hund med en testikel

Hej. Vi har en hanhund på dryga året. Han har bara en testikel, i vetrinärintyget står det från valpkontrollen specifikt att bägge kulorna har ramlat ner, när vi påpekar det för veterinären så säger de att sådant kan hända, vad gäller? Vi tycker ju att man borde kunna få rabatt gör kastreringen eller att de står för den, för de är ju de som gjort fel. Mvh

Kommentarer

  • Hej Erik

    Det som veterinären har uppgett stämmer. Veterinären gör en bedömning av valpens testiklar vid veterinärbesiktningen, men testiklarna kan sedermera vandra upp och ner. Officiell testikelstatus kan fastställas tidigast när hunden är sex månader gammal.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.