En eller två valpar?

Tänkte kanske köpa valp framöver och är inne på vinthundspåret. Antingen en whippet eller italiensk vinthund. Om man jobbar heltid är det bättre att ha två hundar då så de kan vara med varandra eller ska man inte ha hund alls. Om vi köper så köper vi nog i börjar av sommaren då tonåringarna kan vara med den/dem hela tiden.
Finns det några för- och nackdelar som är bra att gå efter?

Kommentarer

  • Hej Clara,
    Om man arbetar heltid och tänker sig att hundarna ska ligga ensamma hemma hela dagen ska man varken ha en eller två hundar.
    Om man däremot kan lösa det problemet är det upp till var och en vad som passar en bäst.
    Köper man två valpar får man räkna med att dom blir väldigt tajta med varandra på gott och ont. Har man bara en hund så är det mycket enklare att få en bra kontakt med sin hund.
    Det här tål att tänka på och jag önskar er lycka till.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.