Elektriskt hundstängsel

Hej!
Jag och min familj funderar på att skaffa hund och då har en stor punkt varit att vi vill ha ett skymt staket och alltså kom tanken om elektriskt trådlöst staket fram. (bifogat länk nedan). Men min fråga är då om detta staket är tillåtet i Sverige? Och kommer det att räknas som djurplågeri om vi använder det? Tacksam för svar
https://www.woofingdog.com/sv/product/tradlost-hund-staketsystem/

Kommentarer

  • Hej Mats,
    här finner du information från Jordbruksverket angående elstängsel till hund.
  • Tack för det utförliga svaret!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.