Ej planerad parning

Hej, en fråga? Om parningen inte är planerad får valparna ingen stamtavla då? Båda föräldrarna är renrasiga, av samma ras och har stamtavla.

Kommentarer

  • Hej Ann-Margret,
    hundarna kan få stamtavlor, sen beror det på lite vad som gör det till en icke önskad parning?
    Är det en ras som har ett hälsoprogram så måste dom kraven vara uppfyllda på föräldrarna djuren innan valparna kan registreras.

    Har parningen något som strider mot Svenska Kennelklubbens grundregler eller registreringsregler får man skicka med en förklaring till parningen och det går sen vidare till Uppfödar- och kennelkonsulentkommittén.

    För att få ett korrekt svar för just ditt ärende kontakta gärna registreringsavdelningen.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.