Dubbelchipa hundar? som skall exporteras Holland. Veterinär som frågar , hundarna kommer på måndag.

Hej!
Jag jobbar som veterinär i Hammerdal och har fått en udda frågeställning ang att chipa om hundar som planeras exporteras till Holland.
Dessa hundar är födda i Sverige och har svensk (SKK) stamtavla, men är chipade med holländskt chip (av veterinär i Sverige!!)
Holländska kennelklubben kräver att de har ett svenskt chip.
KAN JAG BARA LÄGGA TILL ETT CHIP (SVENSKT) TILL? detta är enl uppgift ok från SJV , men vad händer från eran sida? Hundarna kan ju bli kvar i Sverige , man vet ju aldrig....
Jag har inte tänkt operera ut det gamla holländska chipet , så dessa hundar kommer ju att ha 2 chip.

Kommentarer

  • Hej,
    Det du får göra är märka dem med nya chip och klistra in remsan under den andra och sedan datera och signera. Ta sedan en kopia på den delen av registreringsbeviset och sänd in dem till vår medlemsavdelning. De kan då lägga till att hundarna har två chip.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.