dräkig vid 15 mån ålder

min tik 15 mån under andra löpning blev gravid med min hane trots att jag hade sepererad och tiken hade trosor på sig-de är duktiga och det räckte en gång som de träffade.Det blir stor brott mot kennelklubbens grundregler och valparna kan få stamtavla?

Kommentarer

  • Hej Halina,

    Förutsatt att övriga registreringskrav är uppfyllda kan valpkullen registreras men det är ett brott mot SKKs Grundregler samt gällande lagstiftning så du som uppfödare blir ett ärende hos Uppfödar- och Kennelkonsulentkommittén, UKK.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.