Vilket avtal ska jag använda när jag lånar ut en draghund?

Hejsan!
Finns det något avtal, för oss med draghundar,som vi dessutom lånar ut för säsongen till andra för tex tävling?

Kommentarer

  • Hej Elin!

    Dragsporten ligger inte inom SKKs verksamhetsområde och SKK tillhandahåller därför inga sådana låneavtal. Däremot är SKKs låneavtal för hanhund framtaget bland annat för utställning, prov och tävling och det kan med fördel användas. Det går givetvis att använda även för en tik om ni ändrar i rubriken. Dessa avtal är inte obligatoriska varför det är okej att ändra på mycket i avtalstexten (dock inte allt, som exempelvis avtalstiden). Glöm inte att reglera det som är viktigast för er avtalsparter. Lycka till!
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.