Boende för domare?

hej!
Jag frågar från taxklubben när ska domaren ha hotell? finns det regler för det?
17mil hotell innan är det så det brukar vara?

Kommentarer

  • Hej,

    Det finns inga exakta regler för när domaren ska få hotell, utan det bästa är att arrangör och domare kommer överens i samband med inbjudan.

    Det man kan tänka kring är om det är rimligt att domaren ska åka på morgonen utan att bli för påverkad inför sin bedömning. Detta kan förstås skilja sig mellan domare och situationer, så bäst som sagt att alltid klargöra och komma överens i samband med inbjudan så vet båda parter vad som gäller (och om arrangören av ngn anledning inte kan erbjuda övernattning så har domaren i så fall möjlighet att tacka nej till uppdraget).

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.