Dolda fel försäkring

Hej, jag har en fråga angående dolda fel. Jag hade en fransk bulldogg som jag var tvungen att avliva i förrgår pga extremt svåra andningsproblem. Han var ca 1,5 år gammal, och hade opererats för nos och gom. Denna operation tog vi på dolda fel försäkring, men operationen hjälpte inte för honom och vi var tvungen att avliva honom. Kan man ta det på dolda fel igen då?
Ägaren hävdar att vi redan har använt detta, och inte kan göra det igen.

Mvh Caroline Reivall

Kommentarer

  • Hej Caroline
    Om hunden avlivats pga dolt fel har du rätt att häva köpet och återfå köpeskillingen, under förutsättning att du inte erhållit livvärdet på hundens individuella försäkring. Denna rättighet förutsätter att reklamation sker i rätt tid och oavsett om hunden opererats eller ej.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.