Måste man vara medlem i SKK för att få delta i någon tävling som ligger under SKK?

Hej!
Jag undrar om det är så att man måste vara medlem i skk för att få delta i någon tävling som ligger under skk?

Finns det sporter som är godkända av skk men som man inte måste vara medlem i skk för att få delta att tävla i?

Mvh Patricia

Kommentarer

  • Hej Patricia!

    SKK - Svenska Kennelklubben är huvudorganisationen och som det ser ut idag så kan du inte vara medlem enbart där.
    Under själva SKK finns cirka 1 000 klubbar man kan välja att vara medlem i och tävlingar, prov och andra aktiviteter arrangeras av dessa. Vilket medlemskap som krävs för just den tävling som du kikat på måste du kontrollera med arrangören vad de kräver.

    Det kan vara lite bökigt att få ihop hur det är strukturerat men vill du fördjupa dig i hur organisationen är uppbyggd så kan du läsa mer här.

    Kontakta oss på SKK kansli via telefon eller mejl om du vill ha mer information om en specifik tävling! Alternativt arrangerande klubb, så klart!

    Hälsningar

    Helena Marknadschef
  • Tenker og melde meg på jaktprov for fugel hunder, men finner ikke terminlister
    for hvor og når jaktprovene holdes.
    Jeg er norsk og har søkt på norsk, men blir avist.
    Kan du sende meg en link på terminlistene.

    Aage
  • Hej, här hittar du jaktprov http://fa-avance.se/
    för stående brittiska fågelhundar.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.