Delägarskap i inaktiv kennel

Hej, min mamma har kennel namn men inte haft det igång på säkert 25-30år sedan, funkar det att bli delägare i detta namn? MVH Lotta

Kommentarer

  • Hej Lise-lott!

    Svenska Kennelklubben har vid två tillfällen under senare år rensat och frigjort kennelnamn. Några tusen kennelnamn som inte varit använda på över 25 år frigjordes då. Dessa publicerades i tidningen Hundsport med en protesttid på sex månader så att den som ägde kennelnamnet, eller nära anhörig kunde protestera mot att namnet makulerades och på så sätt blev fritt för andra att söka.

    SKK behöver därför veta vilket kennelnamn det gäller och om det har makulerats och börjat användas av någon annan. Om så inte har skett kan du bli delägare i din mammas kennel. Vänligen kontakta kennelnamnssekretariatet, Carina Lundberg med din förfrågan och förhoppningsvis ansökan om delägarskap.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.