Delägarskap hund, hur gör jag?

Hej!

Jag och min sambo har en hund tillsammans som är registrerad enbart på honom. Jag skulle vilja stå med som delägare på hunden. Vilken utav era blanketter ska jag använda för att ansöka om detta? Det finns två olika att välja på.

Delägarskapsavtal för hund eller Delägare hund - komplettering

Kommentarer

  • Hej Lovisa!

    Använd Delägare hund - komplettering om du menar att sambon står ägarregistrerad i DjurID.se och att ni båda vill synas ifall hunden t.ex. springer bort. Registret är inte juridiskt bindande och bevisar inte ägarfrågan vid en eventuell tvist.

    Är det ett avtal er sinsemellan som ska kunna bevisa en ägarfråga vid t.ex. en tvist skriver ni ett avtal/kvitto separat.
    Delägarskapsavtal för hund är ett avtal som tecknas mellan två uppfödare (tik) eller en uppfödare och en konsument (hane).

    Hälsningar

    Helena Marknadschef

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.