Flerfärgade pudlar

Jag har hört att SKK börjat sammarbeta med Frankrike och planerar på att låta flerfärgade pudlar bli en egen ras!
Stämmer det och hur har ni tänkt att det ska göras.
Hur gör man med flerfärgade valpar efter solida föräldrar o tvärtom?
Hur blir det med de flerfärgade som idag är reggade som pudel?

Kommentarer

  • Hej Marita,

    Det är inget som har diskuterats varken i SKKs Standardkommitté eller SKKs Avelskommitté så det stämmer inte.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.