Får Kavkazkaja Ovtjarka delta på Crufts?

Hej, jag har ställt ut på My Dog och får åka på Craft med min Kavkazkaja Ovtjarka men när jag läser på deras sida verkar det som min ras är förbjuden där? Hur är det, och skulle inte ni veta detta ? Och upplyst oss om det? Mvh IA

Kommentarer

  • Hej!

    Har tittat på Engelska KK hemsida över de raser som får delta på Crufts, och tyvärr finns inte din ras med. Det är endast raser som är godkända av Engelska KK som får delta på Crufts.
  • Lite konstig att ni inte visste det, det är fler raser oxså ! Man känner sig lite blåst . Med vänlig hälsning, IA
  • Hej!

    Ja det stämmer att inte alla raser kan delta på Crufts. Eftersom det är en utställning som Engelska KK anordnar så är det helt upp till dem vilka raser de godkänner och tillåter att delta. Jag vet inte vilken information som gavs på den här länsklubbsutställningen (My Dog arrangerades av länsklubben Västra Kennelklubben), men du kan hitta mer information om Crufts och kvalificering dit på denna länk. Generellt gäller för de utställningar som Engelska KK tillåtit bli kvalificerande för Crufts, att hundar av ras som Engelska KK erkänner kan kvalificera sig.
  • Vi fick ingen information, och jag fick reda på det av norska vänner och jag gick själv ut på Crafts länk och kollade. Hur är det med Sthls utställningen ? Får dom reda på att dom inte får ställa på Craft ? Det är kanske bra att skriva det i tidningen vilka raser som inte får åka dit. Mvh Maria
  • Hej, här finns information om Crufts kvalificeringen från Stockholm Hundmässa

    https://www.skk.se/sv/stockholmhundmassa/for-utstallare-tavlande/Utstallning/Vad-ar-Crufts/

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.