Hur anmäler jag att min hund har blivit champion?

Min hund har blivit champion, hur anmäler jag det lättast?

Svenska Kennelklubben

Kommentarer

  • Du kan via E-tjänster ansöka om:

    • Svenskt utställningschampionat utan tilläggskrav på arbetsmerit

    (SE UCH samt SE U(u)CH)

    • Svenskt viltspårprovschampionat (SE VCH)

    Har din ras krav på arbetsmerit kan du inte använda denna tjänst utan måste skicka in din ansökan till SKK.
    http://hundar.skk.se/championat/

    Svenska Kennelklubben
  • Hej

    Jag får inte ihop reglerna kring utställning championatet på Breton grupp 7. Vad gäller för att få detta, läst supplementet flera ggr.

    Tacksam för förklaring

  • Detta gäller för Breton att bli svensk utställningschampion. Vad är det här du inte förstår?
    Tre certifikatkvalitetspriser (Ck) erhållna i jaktkonkurrensklass
    (jkk) i Sverige utdelade av minst två domare.
    Minst ett av certifikatkvalitetspriserna ska ha utdelats tidigast
    när hunden uppnått åldern 24 månader och en dag.
    Lägst 1:a pris i öppen klass på jaktprov eller 3:e pris på
    fullbruksprov i något nordiskt land

  • läste detta i supplementet

    Svenskt utställningschampionat, SE UCh
    Tre certifikatkvalitetspriser (Ck) erhållna i jaktkonkurrensklass
    (jkk) i Sverige utdelade av minst två domare.
    Minst ett av certifikatkvalitetspriserna ska ha utdelats tidigast
    när hunden uppnått åldern 24 månader och en dag.
    Lägst 2:a pris i öppen klass på jaktprov eller 3:e pris på fullbruksprov
    i något nordiskt land.

  • Då är det kanske lättare om du ringer så förklarar jag gärna det du inte förstår.

  • i supplementet står det

    Svenskt utställningschampionat, SE UCh
    Tre certifikatkvalitetspriser (Ck) erhållna i jaktkonkurrensklass
    (jkk) i Sverige utdelade av minst två domare.
    Minst ett av certifikatkvalitetspriserna ska ha utdelats tidigast
    när hunden uppnått åldern 24 månader och en dag.
    Lägst 2:a pris i öppen klass på jaktprov eller 3:e pris på fullbruksprov
    i något nordiskt land.

  • ok jag ringer

    Min fråga var bara , är det första eller andra pris i öppen klass som gäller, då det står olika och jag läste supplementet från 160101.

  • Det är ett 1:a pris som gäller.

  • Hej.
    När blir ett CACIB bekräftat? Har en dvärgschnauzerhane SE46469/2012 som har två prel CACIB. Sundsvall 2015-10-11 och Sandviken 2016-09-04. De två hanarna som fick CACIB på dessa utställningarna är champions. Skall man ansöka om CACIB eller hur fungerar det.

    Barbro Coldenberg

  • Hej Barbro, Jag måste tyvärr hänvisa dig till SKKs Tävlingsavdelning tavling@skk.se

  • Hej!

    Jag har hört folk prata om multichampion, vad innebär det?
    Hittar det inte någonstans på er hemsida.

    Med vänlig hälsning

  • Hej Maria,
    Multi champion är ingen officiell titel.
    Det är något som en del säger om hunden har flera championtitlar.

  • Hejsan!
    Min hund har blivit Litauisk champion.
    Hur reg. jag det i SKK?
    Ska jag skicka in diplomet någonstans?

    MVH

    Meliza

  • Hej Meliza,
    skicka in en kopia på championatbekräftelsen så lägger vi in titeln.
    Du kan mejla på reg@skk.se eller skicka per post Svenska Kennelklubben 163 85 Spånga.

  • Hej!

    Jag har bott utomlands och tävlat i Frankrike. Hur går jag tillväga för att mina championat (Field Trial) ska registreras i Sverige?

    Mvh
    Karin

  • Hej Karin,

    För att SKK ska kunna lägga in en titel behöver vi en kopia på bekräftelsen av championatet.

  • Hej
    Vad krävs för ett championat inom IPO-FH ? 3 cert vet jag men vad behövs mera

  • Hej Yvonne,

    **Svenskt IPO-FH championat, SE IPO-FHCh **samtliga raser
    Tre certifikat på Svenska Brukshundklubbens IPO prov, kategori IPO-FH.
    Intyg om godkänd testikelstatus.

  • Hej! Såg att tollare som tar pris på jaktprov i år får ett J framför sitt namn, jättebra! Gäller det endast från och med i år eller kan man på något sätt föra in det på hundar som tagit pris tidigare också?
  • Hej Helen,
    meriten måste ha tagits efter 1/1 2017 för att få ett J, det läggs inte på retroaktivt.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.