Championat

Hej!
Min hund är Moldavisk Champion. Hur många Cert behöver han i Sverige för att bli svensk Champion?

Kommentarer

  • Hej,

    Hunden behöver ett CERT i Sverige efter ålder 24 månader och 1 dag för att kunna bli Svensk utställningschampion.

    Om det gäller en ras med krav på provmerit så ska dessa vara uppfyllda enligt krav för SE UCH

    Ni finner våra utställnings- och championatregler via denna länk.

    Med vänliga hälsningar,
  • Hej!
    En fråga ang. Viltspårchampionat!
    Räcker det med anlaget och tre första pris i Öppen klass för att få titeln SEVCH?
    Vet att det varit så, men nu var det en kompis som erövrat tre ettor men påstod att det var tvunget att vara en utställningsmerit också!
    Med vänliga hälsningar
    Charina Pettersson
  • Hej,
    det räcker med anlaget och tre första pris, det behöver inte vara någon utställningsmerit. Däremot om det gäller en hanhund så måste han ha ett testikelintyg om han inte är utställd officiellt.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.