Bruks- och jaktklass

Kan jag ställa en 6-årig viltspårchampion av rasen Bluetick Coonhound i Bruks- och jaktklass på utställning? Tack på förhand! Mvh Anette

Kommentarer

  • Hej!
    För bluetick coonhound gäller följande krav för deltagande i jaktklass:
    Godkänt anlagstest i vildsvinshägn eller pris på jaktprov på vildsvin för drivande hundar.

    Ett viltspårchampionat är således inte tillräckligt för deltagande i jaktklass.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.