BPH

Jag blir rätt uppgiven.
Hur svårt ska det vara att hitta information om min hunds genomgångna BPH? Hur jag än söker kommer jag inte fram.

Kommentarer

  • Hej Carina,

    För att se din hunds BPH resultat så går du in på SKK Hunddata.
    • Skriv in din hunds registreringsnummer på "Sök Hundar"
    • Då kommer din hunds registreringsnummer och namn upp.
    • Klicka på den raden. Då kommer du in på din hunds egen sida.
    • Klicka på fliken "Tävling". Där ligger din hunds BPH resultat.

    Lycka till!
  • Jag går in på Tävling. Trycker på regnumret. Får upp att BPH är genomfört men hittar inte var jag kan läsa vad de skrivit. Jag menar, det ska väl finnas en betydligt mer utförlig bedömning än den som jag fick i handen vid testet? Jag ska väl också kunna läsa om hur BPH visar sig på rasen dalmatiner i stort?
  • Hej Carina,

    Om du går in på vår andra tjänst Avelsdata så kan du få upp din hunds faktiska värden och även det spindeldiagram som finns för din hund.

    • Gå in på Avelsdata
    • Klicka på "Hundar" uppe till vänster.
    • Klicka på "Sök/Välj hundar"
    • När du kommer in där finns två alternativ.
    • Antingen skriver du in din hunds registreringsnummer och kryssar i rutan för BPH och sen sök. Då kommer din hunds resultat upp.
    • Eller så väljer du Dalmatiner på ras och kryssar i rutan för BPH samt väljer sortering på registreringsnummer och sen Sök. Då får du upp alla damatiner som gjort BPH och då kan du välja din hund i den listan och komma till samma sida som för alternativ ett. Din hunds egen sida.
    • Sen klickar du på BPH diagram i listan till vänster och då får du upp din hunds faktiska värden och även spindeldiagramet.

    Lycka till !

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.