BPH och röntgen med danskregistrerad hund

Hej!
Jag som uppfödare bjuder in mina valpkullar både för BPH och HD/ED röntgen - är det fritt fram för en danskregistrerad hund att genomföra detta i Sverige?
/Emma

Kommentarer

  • Hej Emma.
    När det gäller HD/ED röntgen så är det Dansk Kennel Klub, DKK som ska avläsa ärendet. Om det går bra för dem att röntgenbilderna tas i Sverige och sen skickas till DKK för avläsning får du kolla med dem.

    BPH går bra för hundarna att göra även om de nu är registrerade i Danmark. De har ju även ett svenskt registreringsnummer.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.