BPH -Byracka

Hej, jag undrar hur gör man för att mentaltesta en hund av korsningsras? Jag förstår att mentalbeskrivning är ett sätt för uppfödarna att se om sin ras går åt "rätt" håll. Men vi som köper en hund som ändå finns, inte för att den är korsning, inte för att vi inte vill ha en renrasig hund, utan för att just den finns där..... Och jag kan ta hand om den. Så visar det sig att den här hunden har goda kvaliteer, hopps vad kul allt är man går kurser, tränar och går mer kurser. Så inser man att både hunden och föraren skulle ha nytta av att få göra en mentalbeskrivning. För det kan väl ändå inte bara handla om avelsarbete? Samarbete är väl lika viktigt nu när vi ändå har våra "bastarder". Jag har en suverän bastard som jag gärna skulle vilja ha mentaltestad i min önskan om ett gott samarbete människa hund/ hund människa. Mvh Helén Blomstrand och bastarden Max

Kommentarer

  • Hej,

    Via denna länk hittar du all information om BPH (Beteende- och personlighetsbeskrivning hund).

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.