Bo i Norge och tävla i både Norge och Sverige

Hej!
Jag ska under 8-12 månader bo i Norge, och måste då enligt det  norska skatteverkets regler bli folkbokförd i Norge. Enligt NKKs beatämmelser måste mina hundar omregistreras till NKK för att få tävla i Norge medan vi bor där, och eftersom jag är intresserad av att samtidigt tävla i Sverige så undrar jag om registreringen i NKK på något vis påverkar hur mina hundar är registrerade i SKK, samt deras möjlighet att tävla i Sverige.
Mvh Elin

Kommentarer

  • Hej,

    Nej det kommer inte att påverka dig, en hund kan vara registrerad i flera olika länder under sin livstid.

    När ni tävlar i Sverige så använder ni er av hundens SE nummer medans om ni deltar på prov eller tävling i Norge så anger ni NO numret vid anmälan.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.