Ska flytta till DK med har en fodertik i Sverige, vart ska kullen registreras

Hej
Jag bor i Sverige, är medlem av SKK och har svensk kennelnamn. Sen ägar jag en fodertik som bor hos en fodervärd i Sverige - jag ska ha göra två kullar på tiken i mitt kennelnamn. Frågan: jag har tanker om att flytta till Danmark. Om jag bor i Danmark och fodertiken bor i Sverige, är det då ett problem att få de två kullar registrerade i skk i mitt kennelnamn?

Kommentarer

  • Hej Rikki,
    En valpkull ska registreras i det land uppfödaren har sin hemvist. Om du flyttar till Danmark så ska du överföra ditt kennelnamn till DKK och valpkullen registreras i DKK.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.