Bilbur för hund

Finns det eller kommer det en lag på att man inte får ha stålburar till hundar i bilen???

Kommentarer

  • Hej Rose-Marie,

    Det är inget som har kommit till SKKs kännedom, jag bif. en länk till gällande bestämmelser.http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur...

  • Tack för svar!
    Jag undrade bara för jag har hört att det var/blir förbjudet med stålburar för dom inte är krocksäkra! ?

  • Utbudet av burar är stort och för sin egen och sin hunds säkerhet bör man självklart välja en bilbur som är krocktestad och godkänd.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.