Bilaga vid försäljning

Får man som uppfödare skicka med bilaga/info blad där man skriver att man vill att valpen ska röntgas, ögonlysas mm vid en viss ålder.

Kommentarer

  • Hej Gina!
    Givetvis får man som uppfödare skicka med en bilaga där man skriver om rasens egenskaper, ras osv. Där kan man också skriva önskemål om vad som kan vara viktigt för just denna ras, exempelvis ögonlysning etc. Det får däremot inte benämnas som krav, vara villkorat osv.
    Agneta Juridiska
  • Ok, får man be valpköpare att skriva under att dom tagit del av dessa önskemål från uppfödaren på bilagan.?
  • Ja, bilaga särskild information har namnunderskrifter längst ner och den kan därför med fördel signeras av båda parter.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.