Bieweryork

Hej!
Jag har en bieweryork tik som ej var godkänd som ras o ej reg i ssk när jag köpte henne. Nu har jag parat henne med en biewer hane och undrar om man kan reg dom för nu är väl rasen godkänd? Kan man göra en stamtavla från tik/hanen för valparna i efterhand eller det blir blandras? Mvh Iréne Andersson

Kommentarer

  • Hej Irene,
    din hund måste ursprungligen vara registrerad i något annat land och ha en FCI exportstamtavla för att kunna registreras i SKK samt få registrerade avkommor.

    Nu är rasen så pass ny att det inte finns någon rasklubb än men det kan vara så att när det finns en klubb att möjlighet till inmönstring kommer finnas för att sen kunna få registrering i SKK.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.