Måste jag föna pälsen på min Bichon Frisé inför utställning?

  1. Bichon frise'
  2. Varför måste en Bichon frise'  fönas o kammas upp som en boll vid utställningar?
  3. Det är inte så dom naturligt ser ut. Det borde räcka att dom är rena och borstade på ett naturligt sätt. Har pratat med många om detta och alla tycker som jag.
  4. Jag förstår att  man internationellt    Har bestämt hur dom skall se ut, men går det inte att ändra på detta? Jag skulle vilja ställa ut min Bichon men vill inte hålla på o föna o borsta i flera timmar.
  5. Hoppas på ett bra svar
  6. Mvh

Kommentarer

  • Hej,

    Det är nog helt upp till dig själv på vilket sätt du vill göra iordning din hund. Men ett tips är att kolla med din uppfödare/rasklubb och be om råd.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.