Bibehållen avelsrätt

Hej!
Vi ska hämta vår hanvalp om tre dagar, nu har uppfödaren fått för sig att de vill ha bibehållen avelsrätt. De har inte sagt något om detta innan och vi har varit tydliga från början att vi inte vill ställa ut honom eller ha honom till avel. Vi har tackat nej till erbjudandet vid flertalet tillfällen och de vill inte acceptera vårt svar utan fortsätter att försöka övertala oss.
Har ni något råd för hur vi ska hantera situationen?

Kommentarer

  • Hej Dina,
    Jag har tyvärr inget bra råd att komma med men man vet aldrig vad som händer i framtiden, ni kanske kommer att ändra inställning och då finns det alltid en möjlighet för uppfödaren att köpa en parning av er.

    Hoppas att det löser sig och lycka till med valpen.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.