Betalar man fullpris för en hund med endast en testikel nere?

Betalar man fullpris på en hund om den bara har en testikel nere ?

Kommentarer

  • Hej Marlies,

    Det är helt upp till den enskilda uppfödaren/säljaren att avgöra huruvida denne vill sälja en valp som vid besiktningstillfället endast har en testikel nere till fullpris eller erbjuda köparen ett reducerat pris. Som köpare har du alltid rätt att avboka köpet innan valpen är levererad och om detta (testikelstatusen) inte var känt när du tingade valpen och erlade ev. handpenning så har du rätt att få tillbaka handpenningen om du hoppar av köpet till följd av anmärkningen. Observera att officiell testikelstatus fastställs tidigast när hunden är sex (6) månader.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.