Behöver hunden ha pass för inrikesflyg i Sverige?

Behöver min hund ha pass för att flyga inrikes i kabinen i Sverige? Vilka regler gäller?

Kommentarer

  • Hej,

    Vad som gäller för resa med djur måste ni ta med flygbolaget ni planerat att resa med, alla har olika regler kring att ta med hund.

    För vaccinationer så är det om hunden lämnar landet som det är aktuellt, ni bör även kolla detta med Jordbruksverket som har hand om dessa frågor i första hand.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.