Behöver föräldrarna till min valp vara registrerade i SKK?

Hej! Vi funderar på att köpa en hund efter en tik som finns med i Rasdata, men hanen gör det inte (utländsk). Betyder det att hon är registrerad i SKK? Kan jag registrera min tänkta valp i SKK?

Kommentarer

  • Hej,

    Om hanhunden ägs av person boende i Sverige och är registrerad i kennelklubben i det land som han är född måste han omregistreras i Sverige för att kunna användas i avel.
    Är det en hund som är inlånad av uppfödaren till valpkullen som ni är intresserad av så kan registrering ske med utländsk avelshund.

    Ta kontakt med uppfödaren för att få mera information om hanhund och även se om denna uppfödare är ansluten till Svenska Kennelklubben och därmed har planer på att registrera sin valpkull i SKK.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.