Beagle som sällskapshund?

Kan man ha en beagle som enbart sällskapshund? Jag funderar på att skaffa en beagle, men är lite osäker om det är en bra idé då det är en jakthund och vi inte hållet på med jakt. Jag kommet att hålla igång med den med skogspromenader, agillity osv. Kan man ha beagle på så sätt eller måste den ha jakt för att må bra?

Kommentarer

  • Hej Axel.
    Vad roligt att du är intresserad av att köpa en beagle. Det bästa för att få information om rasen är att gå in och samla information om rasen på rasklubbens hemsida. Där finns också telefonnummer till folk som är aktiva och har erfarenhet av rasen. Gå in via länken nedan.

     Svenska Beagleklubben

    Lycka till med ditt hundköp!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.