Avtal mellan hundklubb och blivande instruktör

Hej
Min fråga är:  kan vi som hundklubb teckna ett avtal med blivande hundinstruktör där vi  kräver ett visst antal kurstimmar efter avslutad utbildning. Tanken är att utbildningskostnaderna ska ombesörjas framledes genom den nya instruktörens kurser. Gäller ett sånt avtal och är detta lagligt?

Kommentarer

  • Hej,

    Det är möjligt att skriva ett sådant avtal så länge som ni inte hindrar instruktören att verka fritt i övrigt. Ni kan alltså inte förbehålla er "ensamrätt" till instruktören, men ni kan avtala om ett visst antal kurstimmar.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.