Avtal för hund på prov?

Jag ska omplacera min hund och har hittat ett potentiellt nytt hem. Jag vill att de ska ha henne på prov i två veckor först, mest för att se att det fungerar för min hund. Jag och det nya hemmet ska teckna ett avtal om vad som gäller under provperioden, och vad som gäller när den är slut (om jag inte tror att det blir ett lämpligt hem kommer jag ta tillbaka henne). Har ni någon mall eller färdigt avtal för detta?

Avtalet ska handla om vad som gäller om hunden blir sjuk eller råkar ut för en olycka, eller om något händer så att jag för hundens skull måste bryta provavtalet. Jag kommer att stå kvar som ägare samt på försäkringen, ska de sedan köpa henne tecknar vi över allt på dem efter provperioden.

Kommentarer

  • Hej Jasmine,
    du kan använda ett inackorderingsavtal som du hittar här.
    Under kostnad skriver du bara 0 kr.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.