Avläsning av höftledsröntgen

Hej!Jag undrar om svaren från avläsning av höftledsröntgen är offentliga handlingar?

Kommentarer

  • Ja, resultatet publiceras på Hunddata.
  • Kan man även se resultat för registrerade hundar?
  • Hej Lissi,

    För hundar som är registrerade i Svenska Kennelklubben, SKK syns alltid avlästa resultat officiellt på SKK Hunddata och SKK Avelsdata. Ägaren får också hem ett röntgencertifikat i brevlåda. Om hunden inte är registrerad i SKK avläses ärendet precis som för en registrerad hund , och ägaren får hem ett certifikat i brevlådan, men resultatet syns inte på SKK Hunddata och SKK Avelsdata. Resultatet är också inofficiellt.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.