Avla på hund registrerad i utländsk kennelorganisation?

Får jag då avla på en ras med exportstamtavla (som inte går att registrera i SKK) från ett land som är full FCI medlem och ändå ha ett kennelnamn registrerat hos er?

Ex, jag har en renrasig tik med exportstamtavla från Ryssland, valparna kommer att ha Rysk exportstamtavla då de kommer att vara renrasiga då tiken endast kommer att paras med hane av samma ras, kan jag fortfarande ha en kennel registrerad hos er?

Tycker det är lite otydligt i grundreglerna på den punkten då det står att det är tillåtet att avla på en hund som är registrerad i utländsk kennelorganisation som är erkänd av SKK.

Kommentarer

  • Hej,
    jag är lite osäker om jag förstår dig rätt.
    Är det en hund som har en exportstamtavla från kennelklubben i Ryssland så måste den svenskregistreras om den ska gå i avel och har en ägare som bor i Sverige.
    Här får du information hur du gör för att hunden ska få ett svenskt registreringsnummer.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.