Hur kommer jag i kontakt med någon som söker hane för parning?

Jag undrar hur jag bäst går tillväga för att komma i kontakt med någon som söker hane för parning.Jag har en schäferhane med stamtavla och som enligt mig har bra mentalitet. Han är 6 år idag, är han för gammal?

Kommentarer

  • Hej Magda-Lena,

    Tack för din fråga.

    Först skulle jag rekommendera dig att läsa våra Registreringsregler vad som krävs innan parning för Tysk Schäferhund.

    Gå gärna på utställning, tävling eller prov där andra har möjlighet att se din hund och avgöra om den är något dom är intresserade av att använda i avel.

    SKK har ingen täckhundslista med hanhundar som används i avel, men du kan kontakta din rasklubb för att se om de har någon lista.

    På din fråga om han är för gammal är svaret nej då det inte finns någon övre gräns för hanhundar.

    Lycka till!
    Svenska Kennelklubben

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.