Avel med utländsk hanhund

Hej
jag har en jakt cocker tik som är jättetrevlig och jag funderar på att ta en kull valpar.
jag har förälskat mig i en hanhund som finns i UK , hos en kennel som heter Whaupley gundogs i water district och innan jag kontaktar kenneln vill jag förstå hur det skulle gå till att åka dit , para min tik och sedan föds valpkullen i Sverige och jag vill registrera valparna i Sverige förstås.

allt som har att göra med att åka till England med hunden , vaccin , pass osv det vet jag redan så det jag undrar över är hur det skulle gå till och vad som behöver göras i form av hälsokontroller, intyg, registreringar mm för att sedan kunna registrera kullen i Sveriges register. Jag undrar också om det går att göra en provparning med hanhunden ?
så alltså gäller frågan både era kategorier Avel & Hälsoundersökningar samt också registreringar. hanhunden har reg nummer AT01093004 och heter Ardchonnel Faodalach men kallas Jay.

här är länken till kenneln.
http://www.whaupleygundogs.co.uk/

Många hälsningar
Lena Eklind, Finnängsvägen 10a, 59072 Ljungsbro.

Kommentarer

  • Hej Lena,
    För att kunna göra en provparning i SKKs Avelsdata måste båda föräldradjuren finnas i SKKs databas.
    Du behöver bifoga följande för att kunna registrera dina valpar.
    * Kopia på hanhundens stamtavla
    * Testikelintyg
    * HD certifikat

    Hanhundsägaren ska även underteckna registreringsansökan.
    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.