Avbetalningsmall för att sälja hund på avbetalning

sälja valp på avbetalning

Kommentarer

  • Hej Eva

    SKK avråder generellt från avbetalning på hund. Det är inte okej med retentionsrätt på hund varför säljaren riskerar att förlora såväl hund som intäkt. En köpare som inte har råd att betala hunden vid inköpet riskerar att inte heller ha råd med veterinärbesök, försäkring etc. Någon avbetalningsmall har vi därför inte tagit fram.

    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.