Att välja sista valpen i en kull!

Hej!
Jag har en fråga angående att välja valp i en kull.
Det är King Charles spaniel valpar.
Det finns en teak kvar och en hane. Vi vill  inte "avla" och tänkte då att det var lättare med en hanhund ( som inte löper).
Men den hanvalpen som är kvar, kom ut ett par timmar senare än de andra valparna och är något mindre. Är det ett sämre val?
Med vänlig hälsning
Camilla

Kommentarer

  • Hej Camilla.

    När en tik valpar så är det väldigt individuellt hur lång tid det är mellan valparna. En del får dem efter varandra medan andra kan ha upp till timmar mellan valparna. Att de är olika i storlek är inte heller något som behöver betyda att något är fel. Även om en del är mindre än sina syskon så är det hur valpen mår, äter och växer till sig som man ska titta på.

    Så tiden mellan valparna och storleken på valparna är inte något som avgör om det är ett sämre val av valp.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.