Att para 2 labradorer

Hej!
Jag funderar på att para min renrasiga labradortik med en renrasig labradorhane.
Min tik har haft en kull innan hos uppfödaren och gjort alla tester som behövs och det var ett år sen!
Nu undrar jag vilka jag behöver göra om?
Ögonlysning?
Hanen har aldrig gjort några tester..är fyra år!
Tacksam för svar!

Kommentarer

  • Hej Louise,
    för att få registrera valpar av rasen labrador krävs endast att båda föräldrarna är HD-röntgade. Sen kan det vara så att rasklubben rekommenderar att man ögonspeglar.
    Har hanen inte varit på någon officiell utställning behövs det ett testikelintyg.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.