Att leasa ut sin tik

Att leasa ut sin tik till kenneln hon kommer från, vad rekommenderar Kennelklubben för pris på sådan leasning? Kenneln får ta hand om valpningen och valparna får de sälja. Tiken kommer då att vistas på kenneln ca 1 ve vid betäckning och 8-10 veckor efter valpningen.

Kommentarer

  • Hej Anita!
    Tack för din fråga!
    SKK har inga särskilda rekommendationer utan det är ni som parter som avgör vad som är skäligt och rimligt för er. En del bestämmer ett valppris, andra ett belopp per valp osv. Ett förslag är att du kontaktar din rasklubb och frågar om de har någon rekommendation.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.