Att köpa en valp fr. Norge

Hej !

Jag tänker att köpa en valp fr. Norge och sedan kunna registrera den hos SKK.
Bli tacksam för svaret om vad ska jag tänka före och under köpet för att valpen inte ska tillföra ngt problem varken för mig som blivande ägare eller andra fr. denna grupp i landet i fallet om den går i aveln sedan ( just nu är det hypotetiskt tänk angående just avel). Undrar om det finns ngt särskilt och speciellt med  valpar fr. Norge som borde tänkas på i förväg .

Tack på förhand,
mvh
Olga

Kommentarer

  • Hej Olga,

    Vad kul att ni planerar att skaffa en hund!

    Via nedanstående länk så hittar du väldigt nyttig information från vår hemsida gällande just importering av hund samt hur du går tillväga.
    Importera hund

    Det finns ingenting specifikt som vi på SKK kräver extra när det är hund som importeras från Norge jämfört med andra länder.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.